להציג מוצר מבוקש למכירה באינטרנט זה לא מספיק, חשוב לא פחות (ואולי הכי חשוב) איך להציג את המוצר.
השיווק באינטרנט שונה במהותו מהשיווק הקונבנציונלי בלא מעט תחומים, אך אסטרטגיות השיווק חשובות באותה מידה.
באינטרנט, כבר למדנו, ניתן להגיע לקהל ממוקד מאוד עבור המוצר או השירות אותו אתם מבקשים למכור, אך האם המוצר הוא במחיר שהלקוח חיפש? האם המוצר הוא בתנאי האספקה שהלקוח ביקש? ועוד פרמטרים אשר יגרמו ללקוח לקנות או לא לקנות לאחר שהביע התעניינות ראשונית, אסטרטגיית מכירה ממקסמת את "יחס ההמרה" למוצר – זאת אומרת מגדילה את כמות המכירות ביחס לכמות המתעניינים.
ריכזתי במאמר זה שלוש סוגי אסטרטגיות מכירה נפוצות ב- איביי (http://www.ebay.com), אך הן טובות לשיווק בכל פלטפורמות המכירה באינטרנט.
מכירת מוצרים זולים ומבוקשים – דרך זו מספקת הרבה מכירות ברמה היומית ורווח בהתאם.
ניתן לאתר די בקלות מוצרים רבים במחירים זולים מאוד, כמו מוצרי פרסום, ספרים אלקטרוניים, תוכנות, מכשירי כתיבה, צעצועים וכו'... במחירים מאוד זולים ולמכור אותם במספרים גדולים בכל יום (מעל 15 יחידות ביום). כך, אתה מוכר כמות גדולה של מוצרים עם רווח נומינלי קטן לכל מוצר, אך רווח כולל מספיק ברמה היומית.
יתרונות: מכירות רבות מביאות מכירות נוספות ורווח כולל יומי גדול.
חסרונות: משלוח וטיפול בכמות גדולה של לקוחות, עם רווח קטן מכל לקוח.
מכירת מוצרים יקרים – מעט מכירות, אך רווחים נומינליים גבוהים.
אחת האסטרטגיות העדיפות עלי באופן אישי. כדאי להתאמץ למכור מוצר אחד יקר עם רווח גדול מאשר למכור עשרות (ואולי מאות) מוצרים עם אותו רווח נומינלי.
מוצרים יקרים כמו, מוצרי אומנות, תכשיטים, מכשירים טכניים, מוצרי אלקטרוניקה, כלי נגינה, נמכרים טוב במחירים גבוהים עם רווחים נאים |(מעל 150 דולר למוצר).
יתרונות: רווח גבוה לכל מכירה, פחות לקוחות לטיפול ומעט משלוחים.
חסרונות: השקעה כספית בפרסום, יחס מכירות נמוך.
מוצרים במחיר נמוך מאוד – אך משלוחים במחיר גבוה (רווח על המשלוח).
אסטרטגיה עדיפה גם בכדי לשלם פחות עמלות לאתר איביי. לדוגמא: נגן MP3, שעולה לסוחר 10 דולר, יוצג למכירה באי ביי בדולר אחד עם מחיר משלוח של 29 דולר.
מחיר המשלוח האמיתי הוא משהו כמו 3 דולר, והמוצר עלה 10 דולר. סה"כ 13 ללא עמלות פייפאל ואיביי. עמלות איביי הן על מחיר המוצר בלבד וללא מחיר המשלוח – כך שנשלם 3 אחוז עמלה לאי ביי על דולר אחד ולא על 30 דולר! לכן הרווח יהיה בסביבות 15 דולר למוצר כשמכרנו בפועל את המוצר ב דולר אחד.
יתרונות: מכירה עם עמלה נמוכה מאוד ל- אי ביי. פיתוי לקוחות בעקבות מחיר נמוך למוצר.
חסרונות: לקוחות לא אוהבים מחיר משלוח גבוה (למרות שזה משתלם). אי ביי לא אוהבת מחירי משלוח מופרזים וזה יכול להוביל למחיקת המכירה ואף להשעייה.
ריבוי ליסטינג ע"י מכירות מסוגים שונים (קידום מוצלב).
הצגת מוצרים שונים חיונית להקמת עסק מצליח ב- אי ביי. קידום מוצלב לחנות או למוצרים נוספים היא חיונית להזרמת לקוחות. לדוגמא: תכשיטים מסוגים שונים יכולים להביא מכירות שונות. מכירת בגדי ספורט – יכולה להביא לקוח שיקנה גם חלקי חילוף לאופניים.
יתרונות: המון.
חסרונות: לשים לב שלא מבזבזים ליסטינג על מוצרים שלא נמכרים – אלו עדיפים לרישום במסגרת חנות.
סוחר ויועץ למסחר ב- איביי (eBay).
מוסמך כמומחה הדרכה מטעם איביי (eBay).
מרצה במכללת מגמות, באוניברסיטת דרבי, במכללת ג'ון ברייס ובמכללות ומוסדות אקדמיים נוספים בתחום המסחר ב- איביי (eBay).
מנהל פורומים בתחום המסחר - באיביי.
מנהל וכותב ראשי באתר המרכז הישראלי למסחר ב- איביי
מנהל המרכז הישראלי למסחר ב- איביי (eBay).
מעביר קורס איביי (ebay)